Cornelias kameratårta

Idag fyller Cornelia 12år och hon hade önskat sig en kameratårta.
Hon önskar sig nämligen en riktig systemkamera.

Innehåll:Ljusbotten.fylld med glasskräm och marabou"polka"chokladfluff.Spaklad med grädde och täckt med svart marsipan och dekorerad med rosa och vit sockerpasta.
Objektivet innehåll en liten överraskning som hon blev mycket glad över.

Vår cupcakes

Jag längtade efter att kunna fika ute i det fina vädret.Jag gjorde dessa våriga cup cakesen till kaffet.
Dom är gjorda av vaniljmuffins ,smultronsmörkräm och dekrerad med gult och grönt strössel.
De smakade som sommar;)


Choklad cupcakes

Vi hade en som fyllde år här hemma i veckan och eftersom vi ska äta tårta när alla är här så bakade jag några choklad cupcakes istället.
Det blev choklad cupcakes med m&m i. Dekorerade med nutellasmörkräm och vit ros av sp och sockerpärlor.





Macarons

Förra veckan så gjorde jag macarons för första gången.Jag blev glatt överraskad över att det va rätt lätt att göra dem.
Det blev gröna med päronsmörkräm och rosa med smultronsmörkräm. Mums
De gick åt som smör i solsken.
Tog med några till öppna förskolan.



Tårta till sambons chef

Jag gjorde en tårta till min sambons chef,då det hockeylag som han håller på tog sig upp till elitserien.
Han uppskattade den fina tårtan.



Innehåll: Ljusbotten,blåbärsgrädde,glasskräm.Dekorerad och spritsad med grädde,strössel och en oblatbild.

Blåbärs cupcakes

Gjorde supergoda cupcakes till fikat hemma hos goda vänner.

Gjorde vaniljmuffins som jag blandade ner hemgjord blåbärssylt i.
Toppade med blåbärsgrädde och lila strössel.




RSS 2.0