Halloween pumpa

Lyser mysigt ute på uteplatsen

Det va första gången jag har gjort en sån här pumpa.

Halloween cupcakes


INNEHÅLL:Vaniljmuffins med lemoncurd i.Fluffig smörkräm med smak av viol och färgad med svart pastafärg. Dekorerad med spöken och pumpor och svart strössel

18års tårta.

Den här tårtan skulle dekoreras med vad födelsedagsbarnet hade hunnit med att göra under sina 18år.

INNEHÅLL: Ljusbotten, fylld med dumlefluff och gelehallonfluff,spacklad med grädde och täckt med mamorerad sp.Fotbollen är fylld med päronmousse täckt med vit sp och målad med svart pastafärg.

60 års tårtor


INNEHÅLL: Ljusbotten,rårörda jordgubbar och lemoncurd grädde,spacklad med grädde och täckt med vit sp.Dekorationerna är gjorda i sp.

INNHÅLL:Ljusbotten ,fylld med päronmousse och mintchokladfluff,spacklad med grädde och täckt med vit sp.Dekorationerna är gjord i sp

Rosa bandet cupcakes

Jag ville uppmärksamma rosabandet kampanjen under oktober månaden.
Jag gjorde dessa till fikat uppe på öppna förskolan förra fredagen.


INNEHÅLL: Chokladmuffins med minimarhmallows,spritsade med gelehallon fluff och dumlefluff.Dekorerade med rosabandet av sp.

3 våningar doptårta

Fick för ett tag sedan frågan om jag kunde göra en doptårta i 3våningar.
Jag såg det som en utmaning och blev supernöjd med resultatet. ELLER vad tycker ni??
Det är mer jobb att göra en sån här tårta än vad man tror.



Innehåll:Chokladbotten,fylld med dumlefluff och vaniljkräm.Spacklad med grädde och täckt med sp.All dekoration är gjord i sp. Kantband med små badyfötter döljer kanterna. Sockerpärlor och silverkulor.

Min första 3 våningstårta

I helgen har jag ett uppdrag att göra en 3våning hög doptårta. Det är en utmaning att göra den och väldigt roligt.
Jag lovar att uppdatera bloggen och visa hur den blev.
Ha en trevlig helg alla.

Blixten mc queen 2

Ännu en blixten tårta.Försöker att göra olika hela tiden.Denna gjorde jag till en jobbarkompis son som fyllde 4år.

INNEHÅLL:Ljus botten,fylld med glasskräm och gelehallonfluff.Spacklad med grädde och täckt med sp.Blixten är målad med röd pastafärg.

ELLA´s dop 15/10 2011

Gjorde dessa till goda vänner. De skulle döpa sin dotter Ella.



INNEHÅLL: Ljus botten,2st är fyllda med rårörda jordgubbar och dumlefluff och 1st är fylld med rårörda jordgubbar och lemon curdgrädde. spacklade med grädde och täckta med sp och dekorerade med sp och  silver o socker pärlor co lite glitter.

Bratz

Gjorde denna till en tjej som gillar bratz

INNEHÅLL:Ljus botten,fylld med rårörda jordgubbar och lemoncurd grädde.Täckt med grädde och dekorerad med en oblatbild och sp och strössel.

JAN 50år ! Sport och tutt tårta

Dessa tårtor gjorde jag till vår sons gudfar när han fyllde jämnt.
Kan säga att de blev uppskattade. Det va en överraskning till honom.
Man kan se vad han gillar,brynäs,poker och tif fotboll.

INNEHÅLL:Ljus botten,fyllda med rårörda jordgubbar och lemon curdgrädde.De är spacklade  med grädde och täckta med sockerpasta.

Denna blev jag mest nöjd med.Den va svårast och roligast att göra.

Blixten mc queen

Oj det va länge sedan jag uppdaterade min blogg märker jag.Det har bakats en hel del den sista tiden. Lovar att bli bättre på att lägga in bilderna så att de är aktuella.

Här kommer en blixten tårta. Jag fick en förfrågan av en fd arbetskollega om jag ville göra en tårta till hennes son som fyllde 4år.

Här kommer den.


Innehåll:Ljus botten,fylld med päronmousse och dumlefluff.Spacklad med grädde täckt med sockerpasta.Bilarna är gjorda av sp.Övriga dekorationer är också gjorda av sp och smörkräm.

RSS 2.0