Märthas (monster high)tårta

Önskan va att det skulle va något från monster high serien. Detta blev resultatet.
 
INNEHÅLL:Ljus botten ,fylld med kolakräm och chokladbollssmet.Spacklad med grädde och täckt med sp.

Tildas "sminktårta"

Denna önskade sig Tilda 8år
 
INNEHÅLL; Ljus botten ,fylld med dumle och lemoncurd grädde.Spacklad med grädde och täckt med vit sp.Dekorationerna är av sp

Spindelmannen

Astrid 4år önskade sig en spindelmans tårta och det fick hon
 
 
INNEHÅLL:Ljusbotten ,fylld med jappfluff och glasskräm.Spacklad med grädde och täckt med sp och dekorerad med sp.

Fotbolls tårta

 
Denna va till en fotbollskille som fyllde 8år.

Tessans och Patriks bröllop

Dessa gjorde jag till en fd arbetskamrats bröllop.
 
INNEHÅLL:Ljus botten,fylld med rårörda jordgubbar och lemoncurdgrädde.Spacklad med grädde och täckt med vit sp.Dekorerad med rosa och grön sp.(rosor och hjärta på tråd)

Konfirmation


40 årstårta "hav"

Även denna gjorde jag till min sambos bror som jobbar som sjökapten
 
INNEHÅLL; Ljusbotten,fylld med dumlefluff och lemincurdgrädde.Spacklad med grädde och täckt med sp.Dekorerad med sp och snäckorna är sprayade med bronsfärg(ätbar)

Röd tutte tårta

Denna gjorde jag till min sambos bror när han fyllde 40år.
 
 
 
INNEHÅLL;Ljudbotten,fylld med rårörda jordgubbar och lime mousse.Spacklad med grädde och täckt med röd sp.Dekorerad med silver pärlor.

Vit tutte tårta

Här kommer 1 av 2 tuttetårta som jag bakat i sommar.
 
INNEHÅLL;Ljus botten,fylld med laktosfri lemoncurdgrädde och dumlefluff.Spacklad med grädde och täckt med sp och dekorerad med sp och guldpärlor.
 
 

Bröllopstårtor

Dessa tårtor gjorde jag till Oscar och Erika´s bröllop.
Färgtema:Lila
 
 
INNEHÅLL;Ljus botten fylld med rörörda hallon och vitcholkad mousse, Spacklad med grädde och täckt med vit sp.Dekorerad med olika färg LILA sp och grön sp.
 
Dessa söta bakelser fick de som lite tålde gluten och laktos.

Min dotters 6års tårta

Min dotter ville ha en 2våningstårta när hon fyllde år så då va det bara att göra en.
 
INNEHÅLL; Ljus tårtbotten fylld med jordgubbar och kokoslime mousse.Spacklad med grädde och täckt med sp.Dekorerad med sp.

Slott tårta

Här kommer en tårta som jag jag blev supernöjd med.
Tårtan va till en tjej som fyllde 6år och önskade sig en tårta som liknade ett slott.
Här har jag också använt mig av ricekrispies treats till tornen och glasstrutsrån.
 
 
INNEHÅLL;Ljus tårtbotten .fylld med dumlefluff och vaniljkräm.Spacklad med grädde och tåckt med sp.Dekorerad med sp. Tornen gjorda av ricekrispies treats och glasstrutsrån.

Stor utmaning med denna fina tårta.

Jag fick frågan om jag ville göra en häftig tårta till en tjej som fylde 18år.
 
Jag ville prova på något nytt och ricekrispies treats va det jag ville testa.
Ricekrispies treats är en massa som man kan bygga upp olika saker på sin tårta. Till denna tårta använde jag det till att göra en kudde som skon kunde stå på.
 
 
INNEHÅLL:Ljus tårtbotten,fylld med dumlefluff och lemoncurdgrädde.Spacklad med grädde och täckt med sp.Dekorerad med sp och guldpärlor

Somrig toffepaj

Jag gjorde en somrig variant på banantoffepaj.
Jag bytte bara ut bananen mot jordgubbar.Istället för hackad choklad så strödde jag över lite fina sockerpärlor.
Receptet finns redan här på bloggen.
 

Hello Kitty tårta

 
INNEHÅLL:Ljus tårtbotten,fylld med dumlefluff och glasskräm.Spacklad med grädde och täckt med sp.Detaljerna är gjorda i sp och guldpärlor.

Musse och Mimmi tårta

Denna tårta gjorde jag till en liten tjej som skulle fylla 1år.
 

60år

Här kommer 2 tårtor som jag hjälpte min fd arbetskollega till hennes 60årsdag.
 
 
 
 
 

40 års tårta

Här kommer en tårta som jag gjorde till en som fyllde 40år.
Gillade fotboll,ta en öl på Twin city och jobbade på Arla.
 

Rosa tävling

I denna rosa tävling kan du vinna fina saker.
Klick på länken nedan så kommer du direkt till tävlingen.
http://sockerrus.se/2012/10/17/tavling-rosa-bakning/

RSS 2.0