Caspers doptårta

Helgens andra doptårtor gjorde jag till en väns sons dop på söndagen.

Tårta1

Innehåller:Ljusbotten,fylld med glasskräm,ahlgrensbilarfluff.Spacklad med grädde och täckt med vit marsipan.Dekorerad med sockerpasta.Det bruna är sp smaksatt med choklad.

Tårta2


Innehåller:Ljusbotten,fylld med glasskäm,lemoncurd grädde.Spacklad med grädde och täckt med vit marsipan.Dekorerad med sockerpasta och sockerpärlor.

Ludwigs doptårta

I helgen hade vi dop för vår son Ludwig.
Jag gjorde tårtorna själv.De blev väldigt uppskattade av alla.

Tårta 1

Innehåller: Ljusbotten,glasskräm,dumlefluff.Spacklad med grädde och täckt med sockerpasta.Dekorerad med sockerpasta,sockerpärlor och sp med chokladsmak.

Tårta2
f
Innehåller:Ljusbotten,mintchokladfluff,päronmousse.Spacklad med grädde och täckt med sockerpasta.Dekorerad med sockerpasta sockerpärlor,sp med chokladsmak.Skon är av sockerpasta.

Djurgårdens seger cupcakes

Gjorde dessa cupcakes till min sambo inför fredagens match.Djurgården vann.

Citronmuffins med päronsmörkräm och olika strössel.




Semlor

Lite sent men här kommer bild på semlorna jag bakade till semmeldagen.MUMS



Inför sonens dop

Förberedelser inför vår son Ludwig´s dop




Gjorde en converse sko för första gången.Blev rätt nöjd med den.




Söndagsfika

Till söndagsfikat bakade jag kladdkakecupcakes toppade med chokladglasyr,kaffeströssel och sockerpärlor.MUMS!!!






Fredags mys

Dessa läckra cupcakes med violgrädde+lila strössel blev vårt fredags mys.






Lyckans dag;)))

Idag när jag kom hem från babycafét så hade jag fått ett roligt paket,
min beställning från Borgeby kryddgård.



Nu ska här bakas och smaksättas som aldrig för.

RSS 2.0