Bröllop 29/7

Min sambos bror Janne skulle gifta sig med sin Kicki och de frågade om jag ville göra deras tårta. Det blev lite pyssel in i sista stund, för butiken jag beställer grejer ifrån hade semesterstängt när jag hade 2veckor kvar tills tårtorna skulle vara klara. Grejerna han precis komma och tårtorna blev färdiga i tid.
Fick så mycket beröm av alla för tårtorna. Jag blev lite generad.
Tårtorna klarade bilresan på 1timme rätt bra,lite satta blev de.

Det blev sammanlagt 5st smarriga tårtor.


Denna tårta blev laktos och mandelfri.


Denna lilla tårta ska de äta på deras 1årsdag som gifta.Den stoppades in i frysen till nästa år.

Alla innehåll: Ljusa bottnar,rårörda jordgubbar och vaniljkräm,lemoncurd grädde.Spaklad med grädde och täckt med vit marsipan. Blommor ,blad och pärlbandet runt är gjorda i marispan, sockerpärlor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0