Utflykt

Idag åkte jag och min kompis iväg till Habo för att titta in i en butik med baksaker och massor av vill ha saker till matlagning och till bakning.
Blev väl mottagna av ägaren Anette.
Jag rekomenderar att om ni har vägarna förbi källerbäcken så sväng in och kika.

Butikens blogg: ditt skafferi

Godis fluff (ahlgrensbilar)

Detta godisfluff är super gott i både som fyllning i tårtor,cupcakes och att äta direkt som dessert.

Använd:
3 dl vispgrädde
60 -80 gram Ahlgrens bilar eller 1/3 av av stor påse med bilar. Tycker nog att 60 är mer lagom.

Gör så här:
  1. Klipp bilarna i mindre bitar, de går fortare att smälta då
  2. Värm grädden försiktigt och blanda ner bilarna, låt detta smälta på svag värme, de får absolut inte koka.
  3. Låt blandningen bli helt kallt i kylskåpet minst 6timmar, men helst  över natten.
  4. Vispa upp till en lite mer fluffigare konsistens.Späd mer mer grädde om krämen är för tjock.
Man kan även  använda vilket godis man vill tex, zoogodisar, gelehallon, ferraribilar, skumbananer.

Bakelser

I helgen gjorde jag bakelser till min jobbarkompis. Hon skulle fixa nåt gott till kaffet.





Innehåll. Ljus tårtbotten,lemon curdgrädde,chokladgrädde.Täckt med grädde och dekorerad med vit sockerpasta och blommor av sockerpasta.

RSS 2.0