Månadens sötsak

Här kommer mitt bidrag till månadens sötsak.

Jag tycker väldigt mycket om hallongrottor och jag ville göra om den lite. Då kom jag på att man kunde ju stoppa i en dumle istället för sylt.

Februari:nygammalt


Dumlegrottor (hallongrottor)

Till ca 30 st behövs detta:

3dl socker
ca.11 dl mjöl
600g margarin
2½tsk bakpulver
2½dl vaniljsås pulver

15 st dumlekolor

Blanda alla ingredienserna i en skål. Knåda ihop till en deg.
Ta upp degen på ett bakbord och rulla till en 4-5 cm tjock rulle. Skär rullen i 30st bitar ca 2cm breda.
Lägg bitarna i bakformar med snittytan uppåt. Dela kolorna på mitten och stoppa i en del i varje kaka.
Grädda i 10-15min i 180grader.
Sikta florsocker på varje kaka när de har kallnat ,så ser de finare ut.

LYCKA TILL



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0